Najogromniejszy kontenerowiec świata już wrótce

W teraźniejszych czasach armatorzy w szybkim tempie pragną podwyższyć ilość przewozową, a tym samym idą na wojnę pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) powstający na zlecenie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w listopadzie.  , tym samym jego zorganizowania nie chce podjąć się byle kto, lecz pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie profesjonalna spedycja transportowa.

Olbrzym usunie w cień~ aktualnych rekordzistów: Mary Maersk i Marie Maersk,Maersk Mc-Kinney Moller(18, 270 TEU).

Chiński armator nie zaprzestanie jednak na jedynym egzemplarzu nowego olbrzyma. Wraz z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są dodatkowe 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich długość to 400m, wysokość 30,5m, a szerokość 58,6m.

Z początku kontenerowce miały być nieco mniejsze (18,400 TEU), jednak CSL mając na względzie przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o powiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Statki będą poruszane elektronicznie sterowanym motorem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Specjalna konstrukcja nadrzędnego motoru zezwoli zmniejszyć zużycie paliwa, obniżyć hałas, wibracje oraz emisję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, zezwoli wszak oczyszczać ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Przekazanie kolejnych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.