Nowe suwnice obecnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego

Nowiuteńkie suwnice obecnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Już wkrótce w BCT pojawią się dodatkowe nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Sprzęt ten jest rransportowany statkiem Zhen Hua 27, jaki dopłynie do Gdyni w przybliżeniu 25 czerwca.Nowe suwnice będą bliźniaczymi odmianami, jak te, jakie BCT zakupił w styczniu bieżącego roku. Charakteryzuje je zasięg wielkości 48 metrów licząc od nabrzeża do burty statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługę jednostek o 19 stopniach kontenerów na pokładzie.
Nowiuteńkie suwnice obecnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
Znamionuje to, że stanowimy gotowość do przeładunku kontenerowców o gabarytów do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy BCT. Kupno nowych suwnic stanowi cześć planu inwestycyjnego o wartości przeszło 200 milionów złotych, z których znaczna część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Zakupy inwestycyjne sprzętu zezwolą na podniesienie potencjału przeładunkowego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego o połowę.Symultanicznie, razem z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, wykonywana jest modernizacja terminalu kolejowego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego rozszerzająca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli na równoczesną obsługiwanie do 3 zestawów całopociągowych. Stanowi to o tyle istotę, że od kilku lat dostrzec wolno narastający udział przeładunków kolejowych w całkowitej liczbie operacji prowadzonych w BCT – trzyma się on na pułapie więcej niż 35 procent, częstokroć przewyższając 40 procent.Na początku marca wprowadzono dodatkowo system informatyczny EDI, jaki umożliwia na przyspieszenie obiegu wiadomości między terminalem a jego kontrahentami. Wdrażany jest również struktura pozycjonowania kontenerów, co zezwoli na powiększenie prędkości przeładunków.

Te wszystkie inwestycje pozwalają nam prędzej obsługiwać kontenerowce . Za sprawą tego swobodniej będzie nam zdobywać nowych zleceniodawców. Jesteśmy także przygotowani na dalsze przemiany na rynku, w tym obsługiwanie jeszcze większych jednostek. W ciągu 2-3 lat ukończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takowe jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl