Statki Hamburg Sud w gdańskim porcie

Linia Hamburg Sud w DCT Gdańsk

Ostatnie tygodnie zaczęły obfitować w wiadomości o coraz to nowych partnerach, jacy zaczęli wymianę handlową z portem w Gdańsku. Głośno komentowane w branży portowej jest zaczęcie na początku sierpnia obsługiwania jednostek kontenerowych z aliansu G6, jaki obecnie jest jednym z największych graczy na tym rynku. Port w Gdańsku stał się nowym przystankiem trasy, która obejmuje największe porty, na terenie Europy kontenerowce G6 zatrzymują się jeszcze w Hamburgu, Southampton i Rotterdamie . Jednostki póki co zawijają do portu w tygodniowych przedziałach czasu, co powinno zagwarantować regularną dostawę sporej liczby jednostek kontenerowych do przeładunku. Te najnowsze kontrakty będą przede wszystkim wynikać z wieloletniej pracy portowych i miejskich władz. Regularne podnoszenie procedur, unowocześnienie wyposażenia i infrastruktury sprawiają, że współcześnie port w Gdańsku stał się jednym z większych portów na Morzu Bałtyckim, pozwalając na obsługę najdłuższych nawet nawet największych jednostek kontenerowych. Z takich też powodów najwięksi armatorzy z tej branży to doskonale widzą i w wielu przypadkach decydują się na rozpoczęcie współpracy.

Jedną z paru zaczynających współpracę firm w Gdańsku jest także niemiecka linia kontenerowa Hamburg Sud. Ten niemiecki przewoźnik ma długą tradycję, mając około 250 przedstawicielstw w dużej części portów stał się jednym z bardziej liczących się graczy na rynku przewozów. Pierwsze kontenery tego armatora z Niemiec rozładowano w drugiej połowie lipca, i transport ten otworzył poważniejszą współpracę. Na razie są zaplanowane połączenia co tydzień, kontenerowce będą pływać z portów w Bremerhaven i Hamburgu. Linia Hamburg Sud w DCT GdańskWprawdzie ten armator nie będzie likwidował połączeń z Gdynią, ale dla Portu w Gdańsku jest to z pewnością duży marketingowy sukces, który ma na celu przyciągnięcie innych armatorów. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, Dyrektor Handlowy w porcie Gdańskim, jest to wynikiem unikatowej propozycji DCT Gdańsk, a oprócz tego kilku dekad ciężkiej pracy nad zbudowaniem solidnej marki. Efekty takich starań są widoczne coraz jaskrawiej, szczególnie pod postacią nowo pojawiających się przewoźników, którzy decydują się obsługiwać kontenery na terenie Gdańska.